Kim jest twój klient i jak do niego mówić? O procesie tworzenia Buyer Person i ich wartości rozmawialiśmy podczas 6 edycji Content Espresso z Anną Kreiser z firmy doradczej Digitalkod Consulting i Urszulą Radzińską ze Stowarzyszenia Content Marketing Polska, założycielką agencji Aude Custom Publishing.
Po co nam Buyer Persony?
Buyer Persona - niech opiszą ją dane, a nie nasze przekonanie
Skąd brać dane?
- Kiedy? (sytuacja)
- Chcę (motywacja)
- To (oczekiwany rezultat)
- Wywiady wewnątrz organizacji (pytajmy wszystkich od pracowników każdego szczebla po klientów i kontrahentów)
- Ankiety (pytanie wysyłane drogą analogową oraz online do dobranej grupy fokusowej)
- Social Listening (wykorzystywanie łatwo dostępnych narzędzi do badania opinii użytkowników i klientów na temat marki, produktu czy trendu, np. SEMrush)
„Najpopularniejsze rozwiązania są najmniej popularne. Szukamy skomplikowanych rozwiązań, kiedy mamy te proste. Chociaż naturalnie te proste również mogą dostarczać wyzwań”
Anna Kreiser
Jedna czy kilka?

Slajd z prezentacji Ani Kreiser: przykładowy profil Buyer Persony według Buyer Persona Institute
Złe dane są gorsze niż brak danych
Persona to dopiero początek, a kluczowy jest kontekst
Inna Buyer Persona, inna komunikacja
Przez emocje do zaangażowania
P&G, Thank You Mom

Slajd z prezentacji Urszuli Radzińskiej, Content Espresso vol 6
Musimy być kliento-centryczni
