17. Content Espresso w całości poświęciliśmy contentowi audio i podcastom. Totalnie bez sensu byłoby zrobić z niego tradycyjną, pisaną relację, skoro można było pójść w... podcast. Oto i on, w trzech odcinkach :)
✔ publiczność dopisała wybitnie - na sali mieliśmy ponad 170 osób!
✔ paneliści - Karol Stryja, Piotr Nesterowicz i Marcin Beme - na maksa wymagający, ale i totalnie wpisani w atmosferę wydarzenia (owsianka konsumowana na scenie jest na to najlepszym dowodem 😛 )
✔ uczestnicy - jak zawsze - zaangażowani i nie bojący się stawiać trudne pytania, ale tym razem również nad wyraz otwarci na wymianę poglądów prosto ze sceny - szacun, Przemek Kazanowski i Piotr Stasiak 👊
✔ o ile zazwyczaj jedynym sprzętem, którym operujemy w trakcie imprezy, są mikrofony, aparat i laptop, o tyle tym razem mieliśmy do dyspozycji całe zaplecze techniczne Google for Startups! Dodatkowo całość rozrysowała szczegółowo GoTek Rysuje ❤
Posłuchaj podcastu Content Espresso 🎙‼
O czym rozmawialiśmy?
Część 1: czy radio faktycznie przeżywa kryzys?
Radio w obecnej formie to zlepek słabej muzyki, powielanych newsów i gigantycznej ilości reklam.
Karol Stryja, Zawodowcy
Dziś odbiorcy chętniej sięgają po niszowe treści i to jest problem radia. Z drugiej strony, mamy coraz więcej kanałów tematycznych, bo w mainstreamie nie ma miejsca na rzeczy unikalne. Jako społeczeństwo konsumujemy to, co łatwe, miłe i przyjemne. To jest mass market. Gdy szukamy treści ambitnych, wchodzimy w niszę. W tym sensie mamy do czynienia nie z kryzysem radia, a jego rewolucją.
Piotr Nesterowicz, Pismo
Szukamy sposobu, by łatwo dotrzeć do użytkowników i w tym celu wykorzystujemy różne technologie, bo rodzaj treści w tej chwili bardzo związany jest z technologią, która pomaga ją dystrybuować. Radio jest zupełnie innym rodzajem instytucji. Treści, które wytwarza, są mocno kontekstowe, stanowią często tło innych aktywności. Nasze doświadczenia są inne - szukamy głębszego kontaktu z użytkownikiem.
Marcin Beme, Audioteka
Podcasty nie wymyślają niczego nowego. Podcasty przywracają złote czasy radia.
Karol Stryja, Zawodowcy
Potencjał podcastów
To jest właśnie ten moment, kiedy wszystko rośnie. Dotyczy to zarówno radia, jak i telewizji. Nie potrzebujemy dziś koncesji ani studia, ani wozu transmisyjnego. Wyciągacie telefon, ściągacie apkę Anchor.fm i macie swój podcast. W najprostszej formie oczywiście. Produkcje takie, jakie robi Marcin czy Piotr, wymagają dużo więcej zachodu, więcej środków, ludzi i technologii, ale prawda jest taka, że bariera wejścia jest na dobrą sprawę zerowa.
Karol Stryja, Zawodowcy
Polska w porównaniu do Stanów Zjednoczonych jest daleko. Myślę, że minie jeszcze parę lat, nim ta kategoria u nas okrzepnie - w tym sensie, że będzie wiadomo, co działa, a co nie, po jakie formaty sięgać itd. Za tym zaś przyjdą odpowiednie modele monetyzacji.
Piotr Nesterowicz, Pismo
W Chinach wszystko funkcjonuje płatnie. Tam mówi się nie o podcastach, tylko o ciekawym contencie audio za jakąś cenę.
Marcin Beme, Audioteka
Część 2: o modelach biznesowych, reklamie, chciwości i analityce
- Jak powstawało Śledztwo Pisma?
- Jaki był cel stojący za ta inwestycją i ile kosztowało całe przedsięwzięcie?
- Po jakie zabiegi stylistyczne sięgnęli autorzy podcastu, by ułatwić słuchaczom odbiór treści?
- Kto jest audio born i dlaczego?
- Czy podcasty to faktycznie najbardziej intymny format contentowy?
- Na czym polega romans pomiędzy słuchającym a prowadzącym podcast?
- Co do tego wszystkiego ma wygoda?
- Jak walczyć o uszy odbiorców?
- Co sprawia, że audio jest bardziej angazujące niż video?
- Z jaką reklamą do podcastu i na czym polega eksperyment Tima Ferrisa? Co przyciąga reklamodawców - pop czy jakość?
- Co podcasterów boli najbardziej w analityce?
- Czy wszystkich nas kupi Disney?
- O czym opowiadał Przemek Kaznowski, który na kilka minut przejął mój fotel?
Część 3: narzędzia, rynek, kasa
- Z jakich narzędzi korzystać na starcie?
- Kiedy technologia robi różnicę?
- Co ma znaczenie dla heavy usera?
- Co jest ważniejsze: treść czy jakość?
- Podcasty o poezji i dizajnie - nisza. Kto tego słucha?
- W jakim kierunku zmierza rynek - czy wysyp contentu niskiej jakości stanowi jakieś zagrożenie?
- Co to jest stan alfa i co ma do uważności?
- Czy chodzi o kasę, czy chodzi o pomysł?
- Kultura obrazkowa i kultura audio - czy istnieją odbiorcy Spotify i YouTube'a?
- Jaka jest demografia polskich słuchaczy podcastów?
- Czego szukamy w podcastach - rozrywki czy wiedzy?
- Po jakie podcasty sięgają Karol, Marcin i Piotr?
- Co to są sleep stories?
- Dlaczego formaty rozrywkowe są super trudne?
- Jak podcasty amatorskie rosną z pominięciem algorytmu Google?
- Dlaczego przez pierwsze pół roku od startu nie warto patrzeć w statystyki, a startując - nie mieć żadnych oczekiwań?